Przedszkole niepubliczne Otwarte Okno Tychy

NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE „Otwarte okno” w Tychach

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

mgr Barbara Drabik - dyrektor przedszkola, nauczyciel, oligofrenopedagog, wychowawca grupy Myszki
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego - Wydziału Pedagogiki
i Psychologii w Katowicach na kierunku Zintegrowana edukacja  wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Terapi pedagogicznej
i rewalidacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oligofrenopedagogiki oraz Edukacji i wspomagania osób
z autyzmem, zespołem Aspergera. Certyfikowany terapeuta metody Warnkego. Interesuje się stymulacją wszechstronnego rozwoju dziecka, arteterapią oraz bajkoterapią. W swojej pracy kieruje się słowami Janusza Korczaka „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. Stawia na rozwój kreatywności i samodzielności oraz otwartość. Dziecko powinno poznawać świat wszystkimi zmysłami, należy zapewnić mu jak najlepsze warunki do rozwoju i wspierać 
w każdym działaniu. Poza pracą uwielbia piec ciasta i ciasteczka, mól książkowy, lubi sport i dobrą muzykę. Życiowe motto: „Największe szczęście to uszczęśliwiać innych” T.Fontane.

mgr Anna Latos - nauczyciel, oligofrenopedagog, wychowawca grupy Sówki
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego - Wydziału Nauk
o Ziemi w Sosnowcu na kierunku geografia oraz studiów podyplomowych z zakresu wychowania przedszkolnego
i edukacji wczesnoszkolnej oraz oligofrenopedagogiki. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą szkół podstawowych, gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych. Wrodzona chęć zdobywania i parcia naprzód spowodowała  dla wielu zaskakującą, ale jakże satysfakcjonującą  zmianę kwalifikacji. Ważny dla niej jest wszechstronny rozwój dziecka, ale ważniejsze jest skierowanie uwagi na indywidualne zainteresowania i talenty wychowanków.  Poza pracą- mama Tymcia i Larysy, pasjonatka dobrej muzyki i książki, zapalona narciarka kochająca sport oraz podróże motocyklowe z mężem. Motto: "Musimy mieć wytrwałość i ponad wszystko wiarę w siebie. Musimy być pewne, że mamy do czegoś talent…”  Maria Curie-Skłodowska.

mgr Monika Kazanecka - psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka psychologii i podyplomowych studiów kwalifikacyjnych z terapii pedagogicznej i rewalidacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na Uniwersytecie Śląskim. Słuchaczka 4-letniego kursu Psychoterapii Systemowej w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie. Prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną dzieci i młodzieży w zakresie problemów emocjonalno-społecznych, zaburzeń nastroju, niskiego poczucia własnej wartości, znajdujących się w kryzysach życiowych i rozwojowych. Zajmuje się pracą i wspieraniem rodzin mających trudności w wychowywaniu dziecka oraz diagnozą, terapią i poradnictwem w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju. Doskonali warsztat pracy poprzez udział w seminariach dotyczących terapii dzieci doświadczających traumy seksualnej, mutyzmu wybiórczego, zaburzeń odżywiania, pracy z dziećmi z autyzmem i Zespołem Aspergera, zaburzeń lękowych, czy zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Doświadczenie zawodowe zdobywała poprzez pracę w placówce opiekuńczo-wychowawczej, poradni psychologiczno-pedagogicznej jak również staże m.in. w poradni zdrowia psychicznego oraz  oddziale stacjonarnym kliniki psychiatrii dzieci i młodzieży.

mgr Szymon Jaszczyk - katecheta, oligofrenopedagog
Absolwent Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Obecnie studiuje w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach w celu udoskonalenia swoich kwalifikacji zawodowych. Posiada doświadczenie w pracy
z osobami niepełnosprawnymi. Prowadzi zajecia w klasach od zerówki do gimnazjum. W swojej misji katechety kładzie szczególny nacisk na naukę o Bożym Miłosierdziu. Prywatnie interesuje się sportem i polityką.

mgr Justyna Skiba – nauczyciel muzyki, oligofrenopedagog
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna
i Oligofrenopedagogika oraz Pedagogika Rewalidacyjna. Ukończyła również studia podyplomowe: Rytmika i taniec w wychowaniu muzyczno-ruchowym dzieci. Obecnie studentka logopedii. Systematycznie doskonali swój warsztat pracy uczestnicząc w licznych kursach
i szkoleniach. Uwielbia muzykę, taniec, śpiew i pragnie zarażać swoją pasją najmłodszych, zgodnie z myślą iż „muzyka to najsubtelniejsza forma przekazu, można stwierdzić, że żadna dziedzina sztuki nie porusza ani nie wpływa na podświadomość tak, jak muzyka."

mgr Ewa Puszcz-nauczyciel sensoplastyki, rewalidant
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku pedagogika specjalna oraz pedagogika rewalidacyjna. Swoje zamiłowanie do pracy
z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną kontynuuje od wielu lat. Skutecznie rozwija swój warsztat o nowe doświadczenia praktyczne oraz szkolenia doskonalące z
zakresu: Arteterapii, Pedagogiki zabawy, Kinezjologii Edukacyjnej, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Wolny czas spędza z najbliższymi, jeździ na rowerze, podróżuje. Motto: „Nauczyciel widzi więcej niż tylko twarze dzieci – stara się zobaczyć ich dusze". B. Cage

mgr Dorota Gajewska – nauczyciel plastyki, ceramiki, arteterapeuta
Nauczyciel dyplomowany języka polskiego, wiedzy o kulturze oraz przedmiotów artystycznych, projektant graficzny
i arteterapeuta, egzaminator OKE. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, studia licencjackie na Wydziale Projektowym ASP w Katowicach oraz studia podyplomowe w zakresie grafiki warsztatowej (ASP we Wrocławiu), wiedzy o kulturze (UJ w Krakowie), pedagogiki sztuki (GWS Millenium w Gnieźnie), arteterapii (AHE w Łodzi) oraz oligofrenopedagogiki (WSNP w Warszawie). Z pasją stale zgłębia dziedzinę arteterapii, wierząc w zdrowiotwórczy wpływ sztuki na człowieka, doskonali przy tym różne techniki plastyczne, jak np.: grafika, ceramika, a ostatnio także witraż. Gdy nie pracuje, prawdopodobnie poznaje coś nowego lub sama coś tworzy, bardzo lubi też być w podróży. W życiu bliska jest jej myśl E. Tolle: Nawet jeśli popełnisz błąd, czegoś przynajmniej się nauczysz, czyli w sumie nie będzie to taka znowu pomyłka.

mgr Irena Witkowska–Terapeuta Zajęciowy, Terapeuta Pedagogiczny, Oligofrenopedagog.
Ukończyła studia magisterskie na WSP TWP w Katowicach na kierunku: Terapia Pedagogiczna, oraz studia Podyplomowe na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną–Oligofrenopedagogika. Obecnie wybiera się na Studia Podyplomowe na kierunek : Pedagogika Specjalna-Edukacja i wspomaganie osób
z autyzmem, zespołem Aspergera. Ukończyła różne kursy min. Animator Zabaw Dziecięcych. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi oraz osobami dorosłymi. Wolny czas spędza z najbliższymi, jeździ na wycieczki górskie. Lubi taniec i muzykę oraz interesuje się siatkówką. Motto : „Miej serce i patrzaj w serce”.

Katarzyna Lebuda-pomoc nauczyciela
Studentka Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na kierunku Pedagogika, w specjalności: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne.
U dzieci najbardziej cenię ich szczerość, otwartość
i niekończącą się energię do życia, a praca z nimi daje mi niezwykle dużo radości oraz motywację do dalszego poszerzania swoich kwalifikacji. W wolnym czasie uwielbiam spędzać czas z rodziną lub znajomymi, poczytać dobrą książkę lub wybrać się na przejażdżkę rowerem.
mgr Joanna Kawala - wychowawca świetlicy
Absolwentka Akademii im. Aleksandra Gieysztora
w Pułtusku na kierunku profilaktyka społeczna
z resocjalizacją. W późniejszym czasie studentka Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu na kierunku prawo. Obecnie studentka kierunku oligofrenopedagogika. Od zawsze chciałam mieć możliwość pracy opierającej się na kontakcie, dialogu, relacji z drugim człowiekiem (zarówno
z dzieckiem jak i dorosłym). W czasie studiów zdecydowałam się na szereg praktyk oraz udział w wolontariacie. Prywatnie: zwierzolub, mól książkowy, miłośnik wszystkiego co lata. Motto: "Jeśli idziesz w górę, to się wszystkim kłaniaj. Możliwe, że będziesz wracał tą samą drogą."
lic. Anna Witek - terapeuta pedagogiczny, rewalidant
Ukończyła studia pedagogiczne o specjalności - pedagogika społeczna, Edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną, Edukację elementarną – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna oraz Terapię pedagogiczną z elementami pomocy psychologiczno-pedagogicznej i arteterapią. Na bieżąco rozwija swój warsztat pracy poprzez udział w kursach i szkoleniach, m.in. Język migowy i surdopsychologia, Ruch Rozwijający W.Sherborne, Sala Doświadczania Świata jako sposób na stymulację rozwoju zmysłów, Terapia ręki w oparciu o polisensorykę metody Marii Montessori, Metoda Klanzy w pracy z grupą, Makaton – Program Rozwoju Komunikacji, Kinezjologia Edukacyjna P. i G. Dennison, Elementy Integracji Sensorycznej – zabawy stymulujące zmysły dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Kinesiotaping w terapii ręki oraz wiele innych.
 Obecnie realizuje studia na kierunku Wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu z elementami SI.
lic. Sylwia Juszczak - rewalidant
Absolwentka socjologii i podyplomowych studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego, obecnie studiuje
w Instytucie Studiów Podyplomowych - Pedagogikę specjalną- Edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną.  Praca z dziećmi
i młodzieżą daje jej ogromną satysfakcję, pozwala wykorzystywać doświadczenie, które zdobyła jako kurator społeczny i wychowawca. Prywatnie uwielbia podróżować, interesuje się fotografią i aranżacją wnętrz.


mgr Magdalena Mendyk - instruktor gimnastyki korekcyjnej, oligofrenopedagog
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach. Jej specjalizacją jest gimnastyka korekcyjna oraz trening zdrowotny i funkcjonalny. Uwielbia sport, szczególnie fitness, jogging, jazda na rowerze. Posiada uprawnienia instruktora fitness, pływania, aqua fitness oraz trenera personalnego. Praca z dziećmi sprawia jej ogromną przyjemność . Lubi prowadzić zajęcia ruchowe przy muzyce, uczyć pływania dzieci w każdym wieku. Obecnie prowadzi gimnastykę korekcyjną. Planuje poszerzać swoją wiedzę i kontynuować edukację na studiach podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki. Poza sportem, w wolnej chwili eksperymentuje w kuchni oraz zajmuje się stylizacją paznokci. Motto: „Bez znajomości siły słów niemożliwa jest znajomość człowieka”. Konfucjusz

mgr Patrycja Brzezina - nauczyciel, oligofrenopedagog, wychowawca grupy Elfy
Absolwentka Wyższej Szkoły Zawodowej im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu na kierunku Pedagogika,
w specjalności: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna
i Przedszkolna. Ukończyła również studia drugiego stopnia na kierunku Pedagogika, w specjalności: Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna i oligofrenopedagogika. Uwielbia szczerość i ciekawość dzieci, ale najbardziej ceni sobie ich uśmiech na twarzy. Praca z dziećmi daje jej ogromną radość i satysfakcję. Przyjaźnie nastawiona do ludzi, cierpliwa i pogodna.
W czasie wolnym lubi jeździć na rowerze, pływać oraz grać na gitarze. W życiu prywatnym kieruje się mottem: „ Nie daj się zwyciężać złu, ale zło dobrem zwyciężaj"

lic. Żaneta Kisiel-nauczyciel, wychowawca grupy Smerfy
Absolwentka Akademii Ignatianum w Krakowie, Wydziału Zamiejscowego Nauk Humanistycznych i Społecznych
w Mysłowicach. Ukończyła studia licencjackie na kierunku: pedagogika, ze specjalnością: pedagogika przedszkolna. Aktualnie chce poszerzać swoją wiedzę i umiejętności wychowawcze rozpoczynając studia magisterskie. Doświadczenie w pracy z dziećmi nabywała jako pomoc nauczyciela. Uważa, że „dziecko jest jak roślina, gdy zadbasz o ziarno, ujrzysz piękny kwiat.” Poza pracą uwielbia gotować, słuchać dobrej muzyki
i podróżować.

lic. Agnieszka Żmija- nauczyciel, wychowawca grupy Tygryski
Nauczyciel pedagogiki o specjalności zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, wychowanie przedszkolne
i opieka nad dzieckiem do lat trzech. Od kiedy pamiętam, zawsze chciałam pracować z dziećmi. Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe, dlatego do każdego z nich podchodzę indywidualnie. Priorytetem dla mnie jest wszechstronne poznanie dziecka, zaspokojenie jego potrzeb oraz stworzenie warunków zapewniających mu poczucie bezpieczeństwa oraz zaufania. Praca
w przedszkolu sprawia mi wiele radości oraz satysfakcji. Każdego dnia staram się, aby atmosfera w naszej grupie była przyjemna, radosna oraz pełna ciepła i szacunku. Zależy mi na tym, aby „nasze” maluchy chętnie przychodziły do przedszkola oraz wracały z niego z uśmiechem na twarzy. Motto: „Staram się dziecko zrozumieć, nie szkodzić mu, stwarzać mu warunki i bodźce, aby chciało być lepsze. Dobry człowiek to taki, który czuje co drugi czuje!” Janusz Korczak
mgr Nikola Mazur – fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej
Absolwentka studiów magisterskich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach na kierunku fizjoterapia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Integracji Sensorycznej. Posiada doświadczenie w pracy
z dziećmi z wadami postawy oraz prowadzeniu gimnastyki korekcyjnej również w wodzie. Ukończyła podstawowy kurs nauki pływania wg koncepcji Hallwick. Praca z dziećmi przynosi jej wiele satysfakcji dlatego pragnie poszerzać swoją wiedzę i kształcić się w kierunku fizjoterapii pediatrycznej. W życiu prywatnym pasjonuje się sportem, na co dzień treningami siłowymi natomiast w sezonie zimowym aktywna snowboardzistka, a latem miłośniczka rollerbladingu.

mgr Sylwia Fronc-nauczyciel, tyflopedagog, surdopedagog
Absolwentka studiów licencjackich Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach na kierunku Fizjoterapia. Absolwentka studiów magisterskich Wyższej Szkoły Hamanitas w Sosnowcu na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Surdopepadogiki i Tyflopedagogiki. Uczestniczyła w kilku szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe: Metoda Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherbone, Aktywne formy rehabilitacji chorych
z dysfunkcjami narządu ruchu i zmysłów, Metody biomechaniczne diagnostyki czynności
i stabilności narządu ruchu w procesie treningu leczniczego, Metody fizykoterapeutyczne w terapii powięziowej i innych  odruchowych zmianach tkankowych, Masażu Shantala. Jest nauczycielem kontraktowym. Cały czas doskonali swój warsztat pracy. Obecnie rozpoczęła studia podyplomowe na kierunkach: Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz Oligofrenopedagogika- edukacja  rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną.w życiu prywatnym szczęśliwa żona i mama.

mgr Katarzyna Witek - oligofrenopedagog, rewalidant
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Skończyła pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą (tytuł licencjata) i pedagogikę resocjalizacyjną z profilaktyką społeczną (tytuł magistra). Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki
w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Zdobyła je m. in. dzięki pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. W wolnych chwilach lubi długie spacery, koncerty oraz spotkania z przyjaciółmi. Interesuje się pisaniem prozy i ciekawostkami z dziedziny astronomii. Ulubione sentencje:
„Z kamieni rzucanych Ci po drodze pod nogi, zbuduj schody, które poprowadzą Cię jeszcze wyżej" oraz „Życia nie można wybrać, ale można z niego coś zrobić".
mgr Katarzyna Gonera - logopeda
Absolwentka studiów I stopnia na kierunku logopedia współprowadzonych przez Katedrę Logopedii na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydział Lekarski Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwentka studiów II stopnia na kierunku logopedia prowadzonych przez Uniwersytet Łódzki. Studentka studiów podyplomowych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogikia) oraz edukacji wczesnoszkolnej
i przedszkolnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w przedszkolach integracyjnych, żłobku, poradni psychologiczno - pedagogicznej oraz poradni logopedycznej szpitala wojewódzkiego. Nieustannie doskonali swój warsztat pracy, biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach. Certyfikowany terapeuta ręki.

Paulina Kondziela - pomoc nauczyciela
Absolwentka Szkoły Policealnej na kierunku: asystent nauczyciela przedszkola. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania. W swojej pracy kieruje się słowami Janusza Korczaka  „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz. Jeśli nie wie - wytłumacz. Jeśli nie może - pomóż.”  Poza pracą  chętnie spędzać czas w gronie najbliższych. Uwielbia piec ciasta
i eksperymentować w kuchni, zapalona podróżniczka, kochająca dalekie wycieczki.

mgr Katarzyna Franczak - pomoc nauczyciela
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego -Wydziału Pedagogiki i Psychologii w Katowicach. Ukończyłam studia magisterskie w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Lubię dzieci i młodzież, dlatego pragnę dzielić z nimi każdy swój dzień. Praca z dziećmi jest dla mnie pasją i ogromną przyjemnością. Moje motto „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” - Janusz Korczak.


mgr Filip Jarosz -  instruktor gimnastyki korekcyjnej 
Ukończył studia I stopnia na Uniwersytecie Rzeszowskim uzyskując tytuł licencjata ze specjalizacją gimnastyka korekcyjna, uzyskałem kwalifikacje trenera personalnego oraz instruktora sportu. Ukończył studia II stopnia na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku uzyskując tytuł magistra wychowania fizycznego oraz tytuł trenera piłki ręcznej. Całe życie związane jest ze sportem, głownie z piłką ręczną, nieprzerwanie jestem czynnym zawodnikiem. Obecnie reprezentuje klub „Viret CMC Zawiercie”.
mgr Konstancja Lubowiecka - logopeda, neurologopeda
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku filologia polska. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii i neurologopedii na Uniwersytecie Śląskim oraz wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach. Doświadczenie zdobywała pracując m.in. w przedszkolach (również specjalnych) oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej. Pracowała m.in. z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, autyzmem, zespołem Downa. Interesuje się wczesną interwencją logopedyczną oraz tematyką żywienia małych dzieci. Poszerza swoje kwalifikacje uczestnicząc w licznych szkoleniach. Prywatnie lubi wędrówki po górach oraz pokazywać świat swoim dzieciom.
lic. Karolina Bryła-nauczyciel, rewalidant
Absolwentka Pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim.
W dzieciach ceni sobie ich pozytywną energie, nieustająca ciekawość świata oraz zaskakująca pomysłowość. Dzieci są wielkimi indywidualnościami, dzięki czemu praca z nimi nigdy nie stanie się nudna i monotonna, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania. Prywatnie miłośniczka książek Nicholasa Sparksa, kuchni włoskiej oraz fanka piłki nożnej, reprezentacji Polski. Ulubionym miejscem do wyciszenia się i naładowania baterii jest dla niej szlak górski, zaś energie i pozytywne myślenie daje jej taniec i jazda na rolkach. Motto: „Odważny, to nie ten kto się nie boi, ale ten który wie, że istnieją rzeczy ważniejsze niż strach.”

mgr Wioleta Jakubowska-Fizjoterapeuta, oligofrenopedagog, terapeuta SI
Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
w Katowicach na kierunku fizjoterapia. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie edukacji i rehabilitacji
osób z niepełnosprawnością intelektualną–Oligofrenopedagogika.
Uczestniczyła w kilku szkoleniach między innymi z zakresu diagnozy i terapii dzieci
z dysfunkcjami OUN oraz fizjoterapii dziecka ryzyka. Pracuje również w Fundacji "Centrum Terapii i Rozwoju Skarb"
w Mikołowie. Swoje zainteresowania i dalsze kierunki kształcenia ukierunkowuje na pracę z dziećmi. Otwarta, swoją radość i energię przekazuje swoim podopiecznym.