Kotki

GRUPA KOTKI

NajmÅ‚odsza grupa przedszkolna w naszej placówce, dzieci 2,5-3 letnie. To miejsce, gdzie dzieci rozpoczynajÄ… swojÄ… przygodÄ™ z przedszkolem. Zapewniamy dzieciom wÅ‚aÅ›ciwe warunki aklimatyzacji do niezwykle ważnego w życiu dzieci etapu jakim jest rozpoczÄ™cie edukacji przedszkolnej. Dzieci uczÄ… siÄ™ niezależnoÅ›ci poczynajÄ…c od samodzielnego spożywania posiÅ‚ków, przez doskonalenie czynnoÅ›ci higieniczno-sanitarnych po usamodzielnienie w zakÅ‚adaniu i zdejmowaniu poszczególnych elementów garderoby. UczÄ… siÄ™ szacunku do przedmiotów wÅ‚asnych i cudzych, dbania o swoje rzeczy, ale i przedszkolne zabawki i pomoce dydaktyczne. PoszerzajÄ… doÅ›wiadczenia żywieniowe, uczÄ… siÄ™ kulturalnego spożywania posiÅ‚ków za pomocÄ… sztućców przy stoliku w towarzystwie rówieÅ›ników. ZdobywajÄ… nowe kompetencje podczas ZAJĘĆ KULINARNYCH. Dzieci poszerzajÄ… wiedzÄ™ o wielowymiarowoÅ›ci otaczajÄ…cego je Å›wiata za pomocÄ… wszystkich zmysłów. MajÄ… możliwość obserwowania, doÅ›wiadczania i badania otaczajÄ…cych je przedmiotów podczas codziennych zajęć dydaktycznych. RozwijajÄ… percepcjÄ™ wzrokowÄ… i sÅ‚uchowÄ… oraz koordynacjÄ™ wzrokowo-ruchowo-sÅ‚uchowÄ…. Dzieci pozdajÄ… piosenki i zabawy muzyczno-ruchowe, integracyjne i  tradycyjne podczas ZAJĘĆ MUZYKA Z RYTMIKA oraz rozwijajÄ… siÄ™ tamecznie podczas ZUMBY. ZajÄ™cia plastyczne oraz techniczne sÄ… nie tylko przestrzeniÄ… rozwijajÄ…cÄ… zmysÅ‚ artystyczny dzieci, ale pozwalajÄ… zdobywać wiedzÄ™ o wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciach i możliwoÅ›ciach wykorzystania przeróżnych przedmiotów. PozwalajÄ… na kreatywność, współpracÄ™ i ponoszenie odpowiedzialnoÅ›ci za podejmowanie dziaÅ‚ania. Niezwykle terapeutycznie dziaÅ‚ajÄ… ZAJĘCIE Z CERAMIKI. Stymulujemy też, lewÄ… półkulÄ™ mózgowÄ…. Podczas zabawy dowolnej dzieci, majÄ… możliwość zabawy z kolegami lub samodzielnej eksploracji Å›wiata. UczÄ…c siÄ™ tym samym, dzielenia zabawkami, ale dowiadujÄ… siÄ™, że każde z nich jest równoprawnym przedszkolakiem, każde może powiedzieć nie, wyrazić swoje zdanie, które inni muszÄ… respektować. Nasza sala to miejsce, gdzie uczymy siÄ™ szanować zdanie rówieÅ›ników, wdrażamy do szacunku dla wszystkich otaczajÄ…cych nas dorosÅ‚ych. Codzienna gimnastyka poranna i spacery oraz zajÄ™cia na sali gimnastycznej - WYGIBASY i placu zabaw pozwalajÄ… na stymulowanie motoryki dużej. Różnorodne zajÄ™cia plastyczne, techniczne i dydaktyczne, w tym z wykorzystaniem DARU ZABAWY, wspierajÄ… rozwój motoryki maÅ‚ej i grafopercepcji. JesteÅ›my czÄ™stymi gośćmi tyskich bibliotek, ze skupieniem sÅ‚uchamy czytanych nam bajek, rozwijamy koncentracjÄ™ uwagi, zasób sÅ‚ownictwa oraz wdrażamy do szacunku dla sÅ‚owa pisanego. Nasze dzieci uczÄ… siÄ™ okazywać emocje te pozytywne -  zachÄ™camy do radoÅ›ci z osiÄ…gniÄ™tych sukcesów, czasem to zjedzenie kilku Å‚yżek zupy, a czasem radość z wygranego miÄ™dzy przedszkolnego konkursu. To też miejsce, gdzie uczymy siÄ™ panować nad naszymi negatywnymi emocjami, nad krzykiem, wymuszaniem i Å‚zami. Realizujemy z powodzeniem PROGRAM SANFORD HARMONY. Dzieci uczÄ… siÄ™ samodzielnego uspokajania siÄ™ i mówienia o swoich potrzebach i oczekiwaniach w sposób zrozumiaÅ‚y i akceptowalny przez otoczenie. Rozwijamy mowÄ™ dzieci, poprawność gramatycznÄ… wypowiedzi i systematyzujemy zdobytÄ… wiedzÄ™. Wdrażamy do używania słów i zwrotów grzecznoÅ›ciowy. Stymulujemy mowÄ™ dialogowÄ… i dbamy, by dzieci komunikowaÅ‚y siÄ™ za pomocÄ… słów, by używaÅ‚y argumentów oraz negocjowaÅ‚y z rówieÅ›nikami. W razie potrzeby korzystamy z TERAPII LOGOPEDYCZNEJ. Tym samym rozwój spoÅ‚eczny najmÅ‚odszych przedszkolaków jak opisano powyżej odbywa siÄ™ codziennie i w każdej możliwej przedszkolnej sytuacji, gdyż dzieci w sposób naturalny uczÄ… siÄ™ jak wyglÄ…da życie w spoÅ‚ecznoÅ›ci jakÄ… jest grupa przedszkolna. CzÄ™sto bywa u nas tak, że Kotki nie chcÄ… iść do domu, komunikat „nie zdążyÅ‚em siÄ™ pobawić, chcÄ™ tu zostać”, sÅ‚yszany bywa w naszej szatni :)

mgr Barbara Drabik - dyrektor przedszkola, nauczyciel, oligofrenopedagog, wychowawca grupy
Absolwentka Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego - WydziaÅ‚u Pedagogiki i Psychologii w Katowicach na kierunku Zintegrowana edukacja  wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Terapi pedagogicznej i rewalidacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oligofrenopedagogiki, Edukacji i wspomagania osób z autyzmem, zespoÅ‚em Aspergera oraz zarzÄ…dzania oÅ›wiatÄ…. Certyfikowany terapeuta metody Warnkego. Interesuje siÄ™ stymulacjÄ… wszechstronnego rozwoju dziecka, arteterapiÄ… oraz bajkoterapiÄ…. W swojej pracy kieruje siÄ™ sÅ‚owami Janusza Korczaka „Kiedy Å›mieje siÄ™ dziecko, Å›mieje siÄ™ caÅ‚y Å›wiat”. Stawia na rozwój kreatywnoÅ›ci i samodzielnoÅ›ci oraz otwartość. Dziecko powinno poznawać Å›wiat wszystkimi zmysÅ‚ami, należy zapewnić mu jak najlepsze warunki do rozwoju i wspierać w każdym dziaÅ‚aniu. Poza pracÄ… uwielbia piec ciasta i ciasteczka, mól książkowy, lubi sport i dobrÄ… muzykÄ™. Å»yciowe motto: „NajwiÄ™ksze szczęście to uszczęśliwiać innych” T.Fontane.