W głowie się nie mieści – lekcje z emocjami – projekt eTwinning
Możemy z ogromną przyjemnością pochwalić się, że wzięliśmy udział w - lekcjach z emocjami – w głowie się nie mieści i zrealizowaliśmy nasz PIERWSZY projekt eTwinning
A MIAŁO BYĆ TAK:
W trakcie projektu posmakujemy każdej emocji po trochu: będzie radośnie, ale też refleksyjnie, smutno i strasznie, a nawet zdarzy się wam spojrzeć z odrazą na Smutek.
Przedstawienie emocji w ramach działań projektowych opartych na bajce pozwoli młodszym dzieciom spojrzeć na swoje zachowania z zupełnie innej perspektywy i może okazać się bardzo pomocne.
Emocje to trudny ale niezwykle ważny temat – zwłaszcza dla dzieci. Emocje przeżywamy wszyscy, rzadko niestety o nich rozmawiamy. Poprzez działania projektowe mamy możliwość wsparcia dzieci w emocjonalnej edukacji.
Cele ogólne projektu:
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć,
- wywołanie chęci działania i podjęcie działania,
- współdziałanie z innymi uczniami - uczestnikami grupy.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, jak rozpoznawać i nazywać uczucia,
- potrafi mówić o uczuciach,
- zna sposoby wyrażania złości w sposób akceptowany społecznie,
- posługuje się narzędziami TIK.
Spodziewane rezultaty:
Miękkie:
- rozwijanie umiejętności ICT - obsługa komputera, tabletu, aparatu fotograficznego, tablicy interaktywnej;
- rozwijać rozumienie znaczenia kodowania i dekodowania informacji;
- czytanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych;
- odczuwanie radości i satysfakcji z pokonywania trudności.
Twarde:
- Książeczka „Jak radzić sobie z emocjami? Instrukcja krok po kroku”. (StoryJumper)
- Gra memory „Portrety naszych emocji”. (LearningApps)
- Kolekcja „Pocztówki radości”(Canva/Fotojet)
- Sekretny alfabet – emotikony.
- Lekcja 1. Wszystkie emocje są potrzebne.
- W trakcie „lekcji” poznamy emocje i uczucia bohaterki bajki „W głowie się nie mieści”. Wykonamy „portrety naszych emocji”, które wykorzystamy do stworzenia gry typu memory przy wykorzystani narzędzia LearningApps.
- Lekcja 2. Za pomocą wyobraźni możemy stłumić złe emocje.
- Na lekcji przyjrzymy się sposobom radzenia sobie z emocjami. Porozmawiamy o „termometrze złości”. Wykonamy wspólną książeczkę StoryJumper „Jak radzić sobie z emocjami? Instrukcja krok po kroku”.
- Lekcja 3. Bez radości nigdy nie będziemy w czymś dobrzy.
- Wspólnie wykonamy "Pocztówki radości" przy wykorzystaniu narzędzia Canva.
- Lekcja 4. W podświadomości ciągle kryją się potwory.
- Uczniowie wezmą udział w zabawach i sprawdzą czego się boją. Dowiedzą się także, jaką rolę odgrywa strach i jakie są jego rodzaje. Następnie przeprowadzą ze sobą wywiady, aby znaleźć najlepszy sposób radzenia sobie ze strachem. Na zakończenie strachy schowają do pudełek.
- Lekcja 5. Emocje w kropkach i kreskach.
- Dzieci wchodzą właśnie w świat krótkich wiadomości uzupełnianych uśmieszkami, smutnymi buźkami lub podniesionym kciukiem. W trakcie zajęć dowiedzą się, do czego służą emotikony i rysunki gestów oraz nauczą się rozumieć je i samodzielnie stosować.
ZOBACZCIE NA ZDJECIACH JAK MY ZREALIZOWALISMY PROJEKT:
GALERIA